Okay Yıldırım anlattı: İşte Brisco Travel'ın Rusya stratejisi


Rusya Tur Operatörleri Birliği (ATOR) Bülteni'ne konuşan Brisco Travel Genel Müdürümüz Okay Yıldırım, "Dünyada Rusya kadar hızlı ve istikrarlı büyüyen başka bir turizm pazarı yok. Şu anda biraz zor zamanlar yaşıyoruz ancak unutmamak gerekir ki, her kriz dönemi aynı zamanda yeni ve benzersiz fırsatlar sunar. Mesela biz şu anda, diğer tur operatörlerinin kapasite düşürdüğü ya da hiç gitmediği bölgelere yoğunlaşmış durumdayız." dedi.

İŞ MODELİMİZ B2B ÜZERİNE KURULU

Satışlarımızın yüzde 98'lik dilimini B2B kaynaklı olduğundan Tourism Holding & Consulting (TH & C) adlı yeni bir şirket kurduk. Baltık'ta faaliyet gösteren tur operatörümüz Go Adventure ise Türkiye ve Mısır destinasyonlarında pazarının lideri durumunda. Buna ilaveten, Rusya'nın yanında Estonya ve Letonya gibi pazarlara da yoğunlaşmış durumdayız. Burada da satışlarımızın neredeyse yarısı yine B2B kaynaklı.

TÜRKİYE VE MISIR OPERASYONLARINI GELİŞTİRECEĞİZ

Brisco'nun Rusya pazarında özellikle Türkiye ve Mısır destinasyonlarına odaklandığı ve bu pazarların neden bizler için öncelikli olduğu şeklindeki soruya ise Yıldırım, "Türkiye ve Mısır Rusya'da son derece popüler destinasyonlar ve inanıyorum ki bu destinasyonlar Rusya'da sevilmeye devam edecek. Çünkü bu ülkeler kaliteli servis, fiyat ve kolay ulaşılabilir olmanın bir kombinasyonunu sunuyorlar. Bunlara, kısa uçuş süreleri ile vize kolaylığını da eklemek gerekiyor. Biz de bu iki destinasyonu daha da geliştirmeye çalışıyoruz. Yeni sightseeing programları, sağlık servisi, kaliteli hava yolu ve kara yolu ulaşımı ve seçenek sayısı artan tur paketleri... Bu, bize seyahatin her aşamasını kontrol etme imkanı sunuyor." şeklinde yanıtladı.

RUSYA'DAN UÇTUĞU KENT SAYISINI 8'DEN 18'E ÇIKARACAK

Yer hizmetleri şirketimizde 250 aracımızın olduğunu ifade eden Okay Yıldırım, "Bu alanda Antalya'da bir numarayız. Hava yolu şirketimizi büyütmeye devam ediyoruz. Sektörün anahtar noktalarından olan uçuş düzenliliğinde yüzde 95'lik başarımız var. Uçuş sayılarımız geçen yıla kıyasla yüzde 14.67 oranında artmış durumda. Şu anda Rusya'nın 8 kentinden uçuş yapıyoruz ve amacımız 2016'da bu sayıyı 18'e çıkarmak." değerlendirmesini yaptı.

YÜZDE 70'İ AYNI DESTİNASYONU SATAN TUR OPERATÖRLERİ İLE REKABET EDİYORUZ

Aynı destinasyonu satan tur operatörlerinin yüzde 70 ile rekabet etmekte olan Brisco aynı zamanda misafirlerine hem kaliteyi hem de cebe uygun fiyatlarıyla misafirlerin yüzünü güldürüyor.

ACENTELERLE 3 YILLIK BİR STRATEJİK İŞ BİRLİĞİNE GİDİYORUZ

Biz tamamen B2B ve acentelere yoğunlaşmış bir iş modeline sahibiz. Gerek komisyonlar, gerekse sadakat programı anlamında en iyi koşulları sunuyoruz. Rusya'daki büyük acente ağlarıyla, yakın iş birliği, ortak konferanslar, forumlar ve pazarlama kampanyalarını kapsayan 3 yıllık bir stratejik anlaşma imzaladık. Ayrıca, yeni oluşan "Seyahat Acenteleri Birliği" (CTA) ile de yakın bir çalışma içindeyiz. Diğer yandan, daha küçük çaplı acente zincirlerine ve bağımsız acentelere ulaşma çalışmalarımız da devam ediyor. Bu yıl ilk defa, en iyi çalışan acentelerimizle Antalya'da bir araya geldik.

PAZARLAMAYA HARCAYACAĞI PARAYI FİYATLANDIRMADA KULLANIYOR

İş modellimizin B2B olması nedeniyle pazarlamaya büyük bütçe ayırmamızın nedeni daha iyi fiyatlandırma yapabilmemizdir. Yıldırım, "Mısır'da Meeting Point Egypt, Türkiye'de ise Prince Group ile çalışıyoruz. Sahip olduğumuz otellerimiz, hava yolu şirketimiz ve yer hizmetleri şirketimiz maliyetlerimizi düşürebilmemizi sağlıyor. Bu sayede turizm ürünlerini daha düşük, hatta en düşük fiyata satabiliyoruz." dedi.

KIŞIN ANTALYA'YA HAFTADA 2 UÇAK, MISIR'A 6 BİN KOLTUK

"Bu kış Rusya'nın 7 kentinden Mısır'a operasyon yapacağız. Haftada 6 bin koltuğa ulaşmayı hedefliyoruz. Mısır'ın Şarm El Şey, Taba ve Marsa Alam bölgelerindeki en güzel otellerle kontratlarımızı yaptık. Bunun yanında, Antalya'ya haftada 2 uçuş yapmaya devam edeceğiz. Ayrıca, talebe bağlı olarak Birleşik Arap Emirlikleri operasyonlarımızı da düzenli hale getirebiliriz. Odaklandığımız şey, kaliteli servis ve mümkün olan en düşük fiyat." şeklinde konuştu.

Yıldırım, Brisco'nun kısa ve orta vadeli hedefleri konusunda da bilgiler verdi:

ETKİMİZİ AVRUPA'YA TAŞIMAK İSTİYORUZ, FTI VE THOMAS COOK İLE İŞ BİRLİĞİ YAPACAĞIZ

TH & C şu anda kendi içinde birbiriyle bağlantılı pek çok işe sahip. Bu işlerin her birini kendi başına geliştirmek istiyoruz. Tur operatörleri ile kontratlar yaparak etkimizi Avrupa'ya taşımak istiyoruz. Gelecek yıl Almanya'da FTI ile iş birliğine gideceğiz. Yakın gelecekte ise Thomas Cook ile iş birliğine gideceğiz. Mısır'da ise kendi mülkiyetimiz olan ilk  Euphoria otelini açacağız. Antalya'daki yer hizmetleri şirketimiz ise, Avrupalı turistleri ağırlamak için görüşmelerini sürdürüyor. Bu arada, Antalya'da büyük bir iş merkezi açıyoruz.